Tags

, , , , ,

Salam semua,

Ramai yg dah tau (ada yg belum tau lagi.) aku dah pun berjaya pass lesen utk jadi penasihat unit trust.

Tapi sebelum korang klik butang ‘x’ (tutup) pada tab atau windows korang yg bukak blog ni., tungguu!😀..

aku bukan tipikal penasihat unit trust yg korang jumpa selalu tu.., yg slalu calling2 korang.. dan mencari2 korang.. hanya sekadar utk dapatkan signature korang.. dan ambik duit korang.. dan lepas tu senyap.! fund korang pun dia tak peduli.. dia hanya cari korang.. bila mana duit epf korang dah sampai time.

aku masuk unit trust ni.. simply kerana – aku dah berjanji pada diri aku. kalau lah unit trust ni berjaya tolong aku achieve 1st taarget aku utk gandakan wang yg aku keluarkan kepada RM100,000.., aku akan sign-up diri aku jadi penasihat.. dan bantu kawan2 lain..adik beradik.. dan sedara-mara utk sama2 memahami bagaimana sebenarnya nak manage duit simpanan kita samada cash atau epf.. supaya lebih bijak dan dapat pulangan lagi bagus dari kita letak  kat epf tu saja.. atau masuk asb.. atau tinggal aje kt saving.

ok. , aku nk tulis panjang. tapi aku kene keluar.. ada appointment kol 3.30pm kt KL. (tanggungjawab kepada negara pulak!  :D)

jadi aku tinggalkan korang dgn artikel bawah ni.. (atau presentation dari penulis hebat tentang financial planning..

Soalan yang di tanya : di beri soalan ni kepada golongan berumur 20,30,40  tahun., sekiranya mereka nk menyimpan wang.. apa yg patut mereka simpan kan? maksudnya – utk apa simpanan mereka ni nk buat?

Baca di bawah..

So.. aku tau.. kawan2 aku ada macam2 umur.., pembaca blog ni pun dari pelbagai golongan umur. jadi.. tanya diri anda.. sekiranya ada ada duit utk menyimpan .. anda nak simpan utk apa? (boleh jawab dalam komen). .

nanti sambung lagi.. itu mak aji dah bising.! hahahh…