Tags

, , , , , , , , , ,

Perihal kabel gitar..

Sebelum ni aku ada baca kt banyak tempat… Sound gitar kita bukan skadar dari gitar aje.. Malah banyak benda2 kecik yg contribute kepada sound rupanya…. Selama ni aku ignorant bab2 kabel ni.. Bagi aku..kabel elok sikit kira dah ok… Tapi.. Walaupun aku dh pakai kabel ibanez..sound aku tetap x cantik.. Ada aje bunyi krik krok krik krok..sakit hati betul..! Bunyi pun mcm kedalam sikit ..malu2 nak keluar..!

Nah..baru ni aku baca dari geng2r bdn.. Mixo, ibanez and the geng..kata kabel pun penting.. Aku pun startt mencari.. Cari punya cari..jumpa.. Tapi harga? Jgn tanya..sakit jantung terus…

Korang tgk ajelaa gambar bawah ni utk perbezaan bukan saja saiz kabelnya..malah saiz kepalanya!

Bunyi? Hahh..aku macam xpercaya.. Cucuk aje.. On amp.. Senyap sunyi.. Eh.. Dah on ke x ni? Try grengggg skali! Opppocot mak engkau lahabau!! Kuatnya!.. (Amp stack.. Mau x kuat ! Dol labu..)

Dah cucuk..xder noise langsung! Aku pun start lah melayan.. Try santana satu..try gary moore satu..try search melastik kebintang satu.. Pergh.. Lain macaam bunyi gitar aku.. Aku belek gitar aku.. Eiih..betul ke ni? Hmmm.. Konklusinya kawan2.. Kadang tu.. Keluarlah dari kepompong pemikiran lama..! Satu2 benda tu mahal ada sebabnya.. Damn..how I miss this all this while…

So long my old crapppy cable! Pii rah mabuk..ibanez brand konon.. Bunyi haprak gak!

cuba bandingkan saiz jack gedabak Di marzio vs Ibanez cencurut ni!