Alkisahnya.. Baju melayu dlm gambar ni.. Aku belikan masa raya puasa baru ni, satu family akulah biru. Masa tempah tu.bagitau maknya.. Baju melayu tahun ni biru.. Katanya -ooh, awak mcm tahu2 saya pun nk tmpah kurung biru..

Tup2 bila raya.. Anak tunjuk gambar raya. Eh? Diaorang x pakai pun baju melayu yg aku tempah.. Kaler lain pulak baju melayunya.. OOO.. Maknya tempahkan baju melayu yg lain.
Haih.. Ini yg aku hot! Masa x der.. Mintak mcm nak rak.. Bila dh buat.. Usik pun idak.

Ni pagi ni. Aku menggosok baju melayu sempena pagi raya haji ni.. Tgk2.. 2-2 baju x berusik.. Baik baju abang atau adiknya. Sedih aku.. Sebak ada.. Geram pun ada.. Membazir.. Bukan murah aku buat baju tu.. Duit jugak. Buat apa nak mintak2 beria.. Bila akhirnya kau pegi buat baju lain pulak?

Slalu mcm tu.. Aku beli baju raya anak ..cukup satu set, alih2 tgk mak dia pun beli lagi..

Apa yg dia cuba nak bagitau anak2 dia ni? Apa aku ni x cukup bagus ke? Beli baju anak x elok ke? Siap kene beli double pulak? Then.. Baju2 raya yg aku belikan anak2 tu.. X berpakai jugak..

Aih.. Aku angin di pagi raya. Dah laa smalam pun aku angin.. Ada hal lain.. Mujur kesabaran tinggi lagi.. Kalau x ada yg makan penampau atau kene hantarke mana-mana..

Selamat Hari raya.. Di mana juga anda membaca coretan ni.. Nasihat saya – jgn membazir.. Tuhan benci umatnya yg membazir!

😦