Tags

, , , , , , , , , , , ,

Duh., ada ke.. dah dekat benar nak raya.. mata aku rasa macam tak selesa.., seterusnya menimbulkan kerisauan.. dan akhirnya apa yg ku risaukan adalah benar.

Apa ke benda ketimbit .. eh, ke ketumbit? ketumbar? penampar? nak? hahaa.. lari laa tu! :p.

tak kesah apa ko panggil pun. Ketumbit ke.. ketimbit ke.. ada juga sesetengah negeri di malaysia ni yg panggil ketimbir..!

ianya terjadi bila saluran apa ke benda ntah.. tersumbat.. dan menghalang pengeluaran minyak ke air mata? aku kurang pasti. Kira macam bisul kecil.

Apa ubat nya? aku pegi jumpa Dr. pakar mata aku.. (cheh ngada kan? kene ketumbit aje pegi jumpa Dr. Pakar.. :D), Dr. Sanjeev – katanya nothing seriouslah., it’s just a ketumbit..

So dia bagi aku antibiotik dan eye-ointment.. harap2 cepat laa surut..! nak raya ni oiii.!

±±±±±±±±

Ingat gua dah bijak.. , bijak lagi dia.!

On the department : Smalam aku dgn Khaled kawan aku, patut berjumpa seseorang utk settlekan hal yg dah bertangguh-tangguh..sejak beberapa bulan lamanya.

Ekceli.(actually), aku mmg tak involve dgn trip ni,, tapi sebab kawan2 bertanya kan aku.., dan diaorang minat nk pegi trip ni lepas tgk trip2 lepas yg aku dan kawan2 organize nampak best., diaorang tertarik utk join. Jadi sikit sebanyak nama aku dah terpalit kt situ.. dan yg kena tu kawan2 aku.., so mmg aku kene tolong. Aku tak kesah dah.. di kata orang luar. ke.. dalam ke., janji hal kawan2 aku settle.

Sepatutnya smalam – akan berlaku transaksi pemberian sikit wang kepada wakil kawan2 yg terkena tu., supaya dapatlah kawan2 tu beraya.

Namun – sebaliknya berlaku.. seperti yg aku jangka (instinct aku merasakan), rancangan ni mmg akan kene hi-jack… Betul pun. On the way ke sana.. (nk jumpa orang tu,)  aku call lah.. tanya nk jumpa kt mana? jawapan nya – Bro.., wa rasa lu tak dapat update bro., segala-galanya.. gua dah pass pada *****.., aku macam – hallamak.. what the hell..!

Terus update kawan-kawan., dan update kat thread yg kawan2 lain refer.

Harapan aku – dia ni ada hati perut sikit lah., utk top up lagi duit tu.. dan settlekan duit kawan2 yg terkena ni.. hari ni! HARI NI BRO!! orang nk balik raya Le.. Le.. ni dah!

Petang ni tgk anak bulan Syawal. silap-silap esok raya..!

Aku tak nak tulis apa firasat aku kata., selain dari bersangka baik!

Kalau tak settle gak., tunggu sajalah.. enough of this crap.

Tak payah citer laa semua citer sedih lu bai..! In the 1st place., sapa yg buat onar..

Cuba lu tak buat naya kawan2.. kan dah settle. Orang semua treat you as BROTHER tau bro! apahal lu buat cam ni pada orang2 yg anggap lu brother!

Lu susah.. lu sesak.. lu cakap laa! LAgi senang kita nak settle isu kalau lu open.

Orang dah suggest macam2., aku pun kesian kt kawan2 lain. dan admin pun.. diaorang pun dah buntu dah cara nak tolong. MAsa aku jumpa diaorang (admin) diaorang cakap kalau lah diaorang kaya – diaoarang dah keluar duit diaorang dan settle semua.., biar ‘brother’ kita ni deal dgn diaorang aje. Namun.. tak jugak.

AKu tak nak tulis kt sana., sebab aku dah buat pledge dgn 2 admin ni.., aku takkan wash dirty linen in public anymore. Tapi aku tetap rasa..aku kene tulis gak apa aku rasa..!

Alah.. macam lah brother senyap aje kan? gua baca aje.. tulisan2 dia kt fb dan blog.. takde hal pun.. masing2 have the right to say anything kan.🙂.. cumanya.. gua tak ada fitnah sesapa.., sapa yg kenal gua.. tau – gua hanya bertindak dan berkata-kata bila ada fact.

Haih., cepatlah berlalu 2010.. banyak hal laa 2010 ni. Kerja wise – looks good.. tapi kene buat closing dgn elok. Life-wise – So-So saja. , I’m not really happy with this year..