Tags

, , , , , , , , , ,

Mari kita layan irama klasik 60′an ni.

aku dengar lagu ni.. dalam Radio sewaktu dalam perjalanan pulang dari kampung ke Kuala Lumpur., mendengarkan suaranya.. minda ku melayang jauh.. seolah-olah aku yang menyanyi dan mendendangkannya dengan penuh rasa hati..

Kalau korang dengar dan hayati, alunan lenggok suara A.Ramlie ni memang terasa sangat dekat di hati. Aku terus teringatkan Abah aku.. dia memang peminat besar A.Ramlie ni! dia lah yang ada banyak koleksi A.Ramlie ni, walau pun abah aku ‘tone-deaf’ sebenarnya.! *(dia boleh dengar lagu.. tapi dia tak pandai nak nanyikan..) tapi aku tau laa lagu apa dia nak nyanyi tu.

Hari ni.. aku cari lagu ni kt tempat keje. (dah abis keje.. kol 6lebih dah),rupanya lagu2 A.Ramlie zaman ni mmg berkaitan rapat dgn kisah hidupnya.! tak lama selepas lagu ni keluar kat Radio dan popular., dia memang berpisah dgn isterinya..

baca kt sini > http://nasron.wordpress.com/2008/01/12/irama-60an-a-ramlie-dalam-kenangan/

sementara itu – hayatilah lagu ni. :).. mungkin ada yg akan terbit airmatanya.. tidaklah ku tahu. namun aku mendengarnya.. rasa begitu sayu.

